راهنمای خرید پرینتر خانگی

معنی برند Samsung چیست؟
آگوست 20, 2017

راهنمای خرید پرینتر خانگی

راهنمای خرید پرینتر سامسونگ

دانستنی های خرید پرینتر خانگی
تصمیم گرفته اید برای انجام کارهای شخصی خود، یک پرینتر خانگی بخرید! اما با انبوهی از سوالات گوناگون رو به رو شده اید. آیا من به پرینتر لیزری نیاز دارم یا جوهر افشان؟ آیا برای من پرینتر همه کاره مناسب خواهد بود؟ آیا من به پرینتری با قابلیت اتصال به شبکه نیاز دارم؟ قابلیت وایرلس چیست؟ این ها و بسیاری از موارد دیگر نیز وجود دارند که می توانند در هنگام خرید یک پرینتر خانگی، شما را دچار سردرگمی در تصمیم گیری نمایند. ما در این مطلب برای شما عزیزان، پاسخ این سوالات را فراهم آورده ایم تا شما بتوانید با مطالعه ی این موارد، با معیارهای درست و دقیق برای انتخاب یک پرینتر مناسب برای مصارف خانگی اقدام نمایید.
امروزه در بازار به دلیل وجود تنوع گوناگون میان پرینترهای ارزان قیمت و مخصوص مصارف خانگی محصول برند های مختلف همچون HP، EPSON، Lexmark، Canon و Samsung و… انتخاب درست یک پرینتر مناسب برای مصارف خانگی، کار واقعا دشواری است. در بازار فعلی می توان با هزینه ای بسیار کم حدود 70 هزار تومان یک پرینتر خانگی تهیه کرد! اما در این میان سوالاتی مطرح می شود؛ از جمله آیا این پرینتر تامین کننده ی نیازهای شما خواهد بود؟ هزینه ی مصرفی و نگهداری آن چقدر است؟ و…

خرید پرینتر سامسونگ

خرید پرینتر سامسونگ

در این راهنما ما برای شما عزیزان، بصورت خلاصه مهمترین نکات برای خرید یک پرینتر مناسب برای فعالیت شما را گرد آورده ایم تا شما بتوانید با استفاده از این توصیه ها، پرینتر مورد نظر خود را از میان برند های متفاوت و متنوع بازار انتخاب نمایید.

آیا من به پرینتر لیزری نیاز دارم یا جوهر افشان؟
اولین و مهمترین سوالی که برای خریداران پرینتر به وجود می آید همین سوال است. بازار امروز پر از پرینترهای گوناگون لیزری و جوهر افشان با برندهای متفاوت شده است. پرینتر های جوهر افشان قابلیت چاپ عکس های براق و نمودارهای رنگی را دارند اما در مقابل نمی توانند نوشته ها و مطالب را به خوانایی و خوبی پرینترهای لیزری چاپ کنند. پرینتر های جوهر افشان هزینه ی نگهداری و مصرفی بسیار بیشتری نسبت به پرینتر های لیزری دارند و همچنین سرعت این پرینترها بسیار کند تر از پرینترهای لیزری است.
پرینترهای لیزری به دلیل اینکه قادر به چاپ تعداد صفحات زیادی در مدت زمان کم هستند، و هزینه ی نگهداری و مواد مصرفی آن ها نیز پایین بوده و دوام و طول عمر بالاتری دارند مناسب برای مصارف و استفاده های اداری می باشند. پرینترهای لیزری سیاه و سفید (تک رنگ) متون و نوشته ها را با دقت و کیفیت بسیار بالا چاپ می کنند.
پیشنهاد می شود برای مصارف و استفاده ی خانگی، پرینترهای لیزری با قیمت بین 300 تا 450 هزار تومانی را تهیه کنید. جدیدا بازار پرینتر ها دچار تغییر و تحولاتی شده است به همین دلیل قیمت پرینتر های لیزری رنگی کاهش چشمگیری داشته است و بر این اساس کاربران خانگی نیز می توانند از این پرینترها برای پاسخگویی به نیازهای خود استفاده نمایند؛ اما این نکته را نباید فراموش کرد که هزینه ی نگهداری و مواد مصرفی این پرینترها گران بوده و استفاده از آن ها برای مصارف خانگی افراد توصیه نمی شود.
پس با توجه به مسایل مطرح شده در بالا، چنانچه قرار باشد شما یک کتاب پرینت بگیرید و یا تکالیف مدرسه یا گزارشات دانشگاه خود را چاپ کنید، خرید و استفاده از پرینترهای لیزری تک رنگ (سیاه و سفید) به شما توصیه می شود. اما در صورتی که قرار باشد شما به تعداد دفعات پایینی از پرینتر خود استفاده کنید و همچنین دوست دارید گاهی نمودارها و چارت های رنگی یا تصاویر با کیفیت بالا پرینت کنید، پیشنهاد می شود از پرینتر های جوهر افشان استفاده نمایید.

آیا برای من پرینتر همه کاره مناسب خواهد بود؟
تولید کنندگان برند های مختلف پرینتر و چاپگر در دنیا، گاهی اوقات به پرینتر های لیزری و جوهر افشان تولیدی شان، فکس و اسکنر نیز اضافه می کنند! این وسیله که پرینتر همه کاره یا All-in-One نامیده می شود می تواند پرینت بگیرد، قادر به ارسال و دریافت فاکس می باشد، از یک برگه ی مورد نظر شما کپی بگیرد و یا متون و تصاویر را اسکن نماید. گاهی اوقات تصور بر این است که خرید پرینتر همه کاره برای کاربر خانگی مناسب نیست زیرا شاید فرد نیازی به برخی از امکانات دستگاه خریداری شده نداشته باشد؛ اما باید در نظر داشت که نه تنها قیمت این گونه دستگاه ها از قیمت خرید یک فکس یا اسکنر پایین تر است بلکه جای کمتری را نیز در محیط اشغال می کند؛ پس با این اوصاف، خرید پرینترهای همه کاره برای کاربر خانگی نیز توجیه پذیر است. در رابطه با قیمت این دستگاه ها نیز می توان گفت که پرینترهای همه کاره دارای قیمت مناسبی می باشند تا جایی که می توانید با قیمتی حدود 500 الی 800هزار تومان پرینتر همه کاره یا All-in-One برند HP را تهیه نمایید و استفاده کنید. در کل می توان گفت خرید پرینتر All-in-One برای مصارف خانگی پیشنهاد می شود.

عکس هایتان را با کیفیت بالا چاپ کنید!
بعضی از افراد جامعه هستند که دوست ندارند تصاویر شخصی و خانوادگی خود را برای چاپ، به چاپ خانه ها بسپارند و علاقه دارند تا خود، آن عکس ها را در منزل با کیفیت مناسب چاپ کنند؛ و نیز آن ها نیازی به چاپ نوشته ها و گزارش ها یا نمودارهای درسی و یا کاری نخواهند داشت! این افراد می توانند یک پرینتر چاپ عکس تهیه نمایند.
لازم به ذکر است کیفیت چاپ عکس در پرینتر های مخصوص چاپ عکس بسیار بالاتر از پرینترهای جوهر افشان می باشد اما این پرینتر ها توانای انجام امور مختلف چاپی را نخواهند داشت. این نکته را فراموش نکنید که هزینه ی کارتریج این پرینترها و نیز تهیه ی کاغذهای مخصوص چاپ عکس و هزینه ی نگهداری این دستگاه ها ارزان نیست البته برای کاهش هزینه ها می توانید از شارژ کارتریج استفاده نمایید و می توان گفت چاپ هر عکس 13 سانتی متر در 18 سانتی متر با استفاده از پرینترهای چاپ عکس هزینه ای حدود 1000 تا 1200 تومان در بر خواهد داشت.

هزینه نگهداری از دستگاه و مواد مصرفی و شارژ کارتریج
یکی از مهمترین نکاتی که بایستی به هنگام خرید یک دستگاه پرینتر به آن توجه ویژه ای داشت و معمولا فروشندگان، مشتریان خود را از این موضوع آگاه نمی سازند؛ هزینه ی نگهداری و مواد مصرفی دستگاه می باشد. در بعضی از نمونه های پرینترهای جوهر افشان ارزان قیمت، قیمت کارتریج دستگاه با خود قیمت خود دستگاه برابری می کند! یعنی شما پس از چاپ 65 تا 150 برگ، بایستی معادل قیمت دستگاه پرینتر برای خرید کارتریج هزینه نمایید، البته اگر کارتریج قابلیت شارژ داشته باشه می توانید از شارژ کارتریج استفاده نمایید تا هزینه ها کاهش یابد.
در یک بیان کلی می توان گفت؛ تولید کنندگان پرینترهای ارزان قیمت، برای تصاحب بازار فروش، دستگاه پرینتر تولیدی خود را با قیمتی پایین به بازار عرضه می کنند و درآمد و سود خود را از فروش مواد مصرفی پرینتر تامین می نمایند. برای نمونه قیمت کارتریج های اکثر پرینتر های جوهر افشان HP بسیار گران است زیرا در این گونه پرینترها، هد پرینتر همراه با کارتریج می باشد و به همین دلیل بایستی برای هر بار عوض کردن کارتریج دستگاه، هد پرینتر را نیز تعویض کنید. اما این مسیله قابل چشم پوشی نمی باشد که به دلیل تعویض هد پرینتر، کیفیت چاپ دستگاه نیز همواره مطلوب خواهد بود. البته شما می توانید کارتریج تمام شده ی پرینتر خود را شارژ نمایید اگرچه انجام این کار توسط هیچ کدام از برندهای تولید کننده ی پرینتر توصیه نمی شود. لازم به بیان است که شارژ کارتریج پرینتر، باعث صرفه جویی هر هزینه های مصرفی ولی افت کیفیت پرینتر می شود. اما امروزه یک یا دو بار شارژ جوهر کارتریج (یعنی پر کردن کارتریج پرینتر با جوهر) در تمام دنیا رایج بوده و مشکل جدی و خاصی ایجاد نمی کند.
پس مهمترین مسیله به هنگام خرید پرینتر جوهر افشان، اطلاع و آگاهی دقیق از هزینه ی نگهداری و مواد مصرفی پرینتر است. می توان گفت برندهایCanon و Epson همواره جزو انتخاب های مناسب برای خرید پرینتر جوهر افشان می باشند؛ و این اتفاق ممکن نیست مگر به دلیل کیفیت مناسب چاپ و قیمت پایین نگهداری و تامین مواد مصرفی این گونه پرینتر های جوهر افشان.

طول عمر و دوام پرینترها
پرینتر های ارزان قیمت موجود در بازار توانایی چاپ تعدا صفحات زیادی را ندارند و قادر به تحمل فشار زیاد نمی باشند به همین دلیل قیمت پرینتر های خانگی از پرینترهای اداری ارزان تر است. چرخه ی کار یک پرینتر عبارت است از تعداد صفحاتی که یک پرینتر در طول مدت یک ماه بدون هیچ آسیبی به دستگاه، چاپ کند. در پرینترهای خانگی این چرخه ی کار حدود 750 برگ و در پرینترهای اداری حدود 8000 برگ می باشد. به این نکته توجه داشته باشید که اعداد ذکر شده در بالا، حداکثر تعداد صفحات چاپی است؛ بنابراین باید سعی کنید تعداد صفحات چاپ شده ی شما کمتر از اعداد بالا باشد.


آیا پرینتر خود را بین چند دستگاه کامپیوتر به اشتراک خواهید گذاشت؟
چنانچه قرار باشد بیش از یک نفر از دستگاه پرینتر شما استفاده کند بایستی به فکر قابلیت اتصال به شبکه در پرینتر خود باشید. در بسیاری از پرینترهای تولیدی امروزی، قابلیت جدید به نام پورت Ethernet(networkt یا شبکه وجود دارد که می تواندد با استفاده از این قابلیت، توسط کابل شبکه به Switch متصل شده و به این ترتیب تمامی کامپیوتر های حاضر در شبکه می توانند از دستگاه پرینتر استفاده کنند. لازم به ذکر است که پرینترهای بدون پورت Ethernet(network) یا شبکه را نیز می توان بین چند دستگاه کامپیوتر به اشتراک گذاشت؛ اما باید توجه داشت که برای انجام این کار بایستی در ابتدا پرینتر را به یکی از کامپیوتر های موجود متصل کرده و سپس آن راShare نمود. فراموش نکنید که چنانچه کامپیوتری که دستگاه پرینتر به آن وصل شده است خاموش باشد، دیگر کامپیوترها نمی توانند از پرینتر استفاده کنند.
برخی از پرینتر های مدرن و جدید، مجهز به شبکه Wi-Fi (شبکه ی محلی بی سیم) هستند؛ بدین صورت که شما می توانید دستگاه پرینتر خود را در هر مکانی از خانه یا اداره به شبکه ی بی سیم موجود متصل نمایید.

قابلیت Bluetooth – Wi-Fi در دستگاه پرینتر چیست؟
شما با استفاده از اسلات حافظه می توانید به صورت مستقیم کارت حافظه ی دوربین خود را به پرینتر متصل کرده و تصاویر دلخواه تان را چاپ نمایید. چنانچه دوربین دیجیتالی شما دارای Bluetooth بوده و از آن قابلیت پشتیبانی نماید، می توانید دوربین تان را به صورت مستقیم به دستگاه پرینتر متصل کرده و تصاویر دلخواه تان را چاپ کنید.
همچنین با استفاده از قابلیت Bluetooth می توانید دوربین و موبایل خود را از طریق Bluetooth به صورت به پرینتر خود متصل نمایید.
پس چنانچه شما قصد چاپ تعداد زیادی عکس با استفاده از پرینتر خود دارید، به فکر خرید یک دستگاه پرینتر دارای قابلیت های اسلات حافظه یا بلوتوث ویا Wi-Fi باشید. وجود هر یک از سه قابلیت بالا در پرینتر، امکان چاپ عکس از دوربین دیجیتالی شما را به صورت مستقیم فراهم می کند و دیگر نیازی نیست که ابتدا تصاویر خود را کامپیوتر انتقال داده و سپس آن ها را چاپ نمایید.
توصیه می شود براساس نیازهای خود به خرید پرینتر اقدام نمایید زیرا امکان دارد این قابلیت ها، هیچ وقت به کار شما نیاید و یا در مقابل، تمایل داشته باشید با استفاده از نرم افزارهای ویرایش عکس، تغییراتی را در آن ایجاد کنید.
مدیریت چاپ بر روی کاغذ
می توان گفت تمامی پرینترهای حال حاضر دارای توانایی چاپ بر روی کاغذ A4 می باشند و همچنین محل نگهداری کاغذ در پرینترها، قادر به تغییر به اندازه ی کوچکتر برای مثال اندازه ی کاغذ A5 است. اما لازم به ذکر است که پرینتر های با قابلیت چاپ بر روی کاغذ A3 و بزرگتر، قیمت بالاتری داشته و برای مصارف خانگی مورد استفاده قرار نمی گیرند. بعضی از پرینتر های لیزری نیز وجود دارند که می توانند بر روی هر دو طرف کاغذ، چاپ انجام دهند.
کیفیت رنگ و سرعت چاپ پرینتر را در نظر بگیرید!
یکی دیگر از نکات مهم قبل از خرید یک پرینتر، بررسی سرعت چاپ هر برگ توسط دستگاه و کیفیت رنگ های چاپ شده و وضوح چاپ می باشد. این نکته را در ذهن داشته باشید که گاها اطلاعات اعلامی توسط تولید کنندگان و فروشندگان می تواند اغراق آمیز و یا حتی اشتباه باشد؛ برای نمونه مثال هایی چون مصرف بنزین یک خودرو یا Refresh Rate تلویزیون و… پس حتما سعی کنید قبل از خرید دستگاه پرینتر، تحقیقات کافی انجام داده و اطلاعات لازم را داشته باشید تا بتوانید انتخابی درست و بجا داشته باشید.
در بازار برخی از پرینترهای جوهر افشان وجود دارند که با قیمت ارزانی ارایه شده اند اما باید توجه کرد که سرعت چاپ این پرینتر ها پایین بوده و برای چاپ یک برگ A4 زمان زیادی را تلف می کنند.

دیدگاه ها بسته شده است