معنی برند Samsung چیست؟

مدل 2017 تبلت Galaxy Tab A 8.0 سامسونگ به زودی وارد بازار می شود
آگوست 20, 2017
راهنمای خرید پرینتر خانگی
آگوست 22, 2017

معنی سامسونگ


سامسونگ
شرکتی است که محبوبترین و بیشترین تلفن های هوشمند جهان را می سازد و البته این در حالی است که سامسونگ در ماه های اخیر در این بخش سوددهی ‌اش مقداری کم شده که انتظار می رود با رونمایی و عرضه نسل جدید گوشی موبایل سامسونگ یعنی گلکسی اس 8 بتواند باز هم سامسونگ را به سوددهی قبل برگرداند.

لوگو سامسونگ

لوگو سامسونگ

اما آیا می دانید معنی واقعی برند سامسونگ چیست؟
در زبان کره‌ای، کلمه ‌Samsung به معنای سه ستاره است. نام این برند توسط موسس اولیه سامسونگ یعنی بیونگ چول (Byung-chull) انتخاب شده و دلیلش هم این است که وی قصد داشته روزی سامسونگ بتواند در سه زمینه ، برترین و قدرتمندترین شرکت دنیا شود.

سامسونگ چگونه برند شد؟
گروه سامسونگ در سال ۱۹۳۸ توسط لی بیونگ-چول به عنوان یک شرکت بازرگانی تأسیس شد و بیشترین حجم کاری خود را بر صادرات ماهی، میوه و سبزی به چین قرار داد. طی یک دهه، با رشدی بسیار سریع، سامسونگ به یکی از ۱۰ شرکت بزرگ کره تبدیل شد.

در سال ۱۹۶۹ شرکت سامسونگ الکترونیک به عنوان یک شرکت تابعه در گروه سامسونگ متولد شد. این شرکت در دهه ۱۹۷۰ با سرمایه‌گذاری در صنایع سنگین، صنایع شیمیایی و پتروشیمی و کشتی‌سازی راه صنعتی شدن را درپیش گرفت.

در ۱۹۷۳ دومین برنامه پنج ساله مدیریت اعلام و گذار از مرحله ساخت مواد اولیه به محصول نهایی، به عنوان هدف اصلی شرکت اعلام شد. در دهه ۱۹۷۰ شرکت سامسونگ چنان توسعه پیدا کرد که شرکت‌های صنایع سنگین، پتروشیمی، کشتی‌سازی و صنایع دقیق سامسونگ تأسیس و اولین صادرات صنایع الکترونیک از سوی سامسونگ الکترونیک صورت گرفت. محصولات این شرکت در دهه ۱۹۸۰ توانستند به بازارهای جهانی راه یابد.

در سال ۱۹۸۷ با درگذشت لی بیونگ-چول، پسر او لی کان-هی جانشین او شد. لی کان-هی یک سال بعد برنامه توسعه دوم سامسونگ را در شرکت به راه انداخت. این برنامه شامل بر تجدید ساختار کسب‌وکار قدیمی و تبدیل شرکت به یکی از پنج شرکت برتر الکترونیک و یکی از شرکت‌های چندملیتی در کلاس جهانی بود.

اوایل دهه ۱۹۹۰ را می‌توان دوران مدیریت نوین در سامسونگ دانست. در این دوران شعار «اول کیفیت» انتخاب و تبلیغ شد. در این دوره، ۱۷ محصول مختلف نظیر نیم‌رسانا، نمایشگرهای رایانه و … در بازار جهانی تولید شد و در برخی از آنها نظیر نمایشگرهای ال‌سی‌دی به مقام اول جهانی دست یافت. هم‌زمان، علاوه بر جهت‌گیری به سمت بکارگیری شش سیگما و تولید محصول کیفی، کیفیت کارکنان نیز مورد توجه قرار گرفت.

از ابتدای قرن بیست و یکم، حرکت به سمت دوران دیجیتال برای این شرکت تشدید شد. به گونه‌ای که به سرعت در حوزه‌های مختلف فناوری اطلاعات و ارتباطات محصولات متنوعی عرضه می‌شوند.
مجموعه سامسونگ کره جنوبی شامل شرکت های متعدد فعال در زمینه های مختلف مانند الکترونیک، صنایع سنگین، خودروسازی، ساختمان سازی، امنیت، بیمه، تبلیغات و غیره است.

این مجموعه در سال 2010 توانست 220 میلیارد دلار سود کسب کند. این میزان سود، دو برابر درآمد سرانه ملی کشورهایی چون قطر، کویت، مراکش و عراق است.
اگر سامسونگ یک کشور بود بر اساس آمارهای سال 2006 می توانست رتبه 35 در بزرگترین اقتصادهای بزرگ جهان را داشته باشد.

شرکت سامسونگ

شرکت سامسونگ

دفاتر شرکت سامسونگ در یک یا چند ساختمان خلاصه نمی شود بلکه این شرکت، هشت شهر از شهرهای کره جنوبی را به نام شهرهای دیجیتالی سامسونگ در اختیار دارد. در این شهرها کارمندان سامسونگ مشغول به فعالیت هستند. این شهرها دارای بانک، بیمارستان، ورزشگاه، رستوران و شهربازی هستند.
سامسونگ امکانات بسیاری برای کارمندان خود فراهم کرده است. کارمندان این شرکت از خانه های گرانقیمت و مدارس ویژه برای فرزندانشان برخوردارند.
سود سامسونگ از سود شرکت های مانند مایکروسافت، گوگل و اپل نیز بیشتر است.
شرکت سامسونگ دارای 50 هزار پژوهشگر است. این تعداد برابر با همه پژوهشگران در همه زمینه ها در کشور مصر و دو برابر تعداد پژوهشگران در اردن است.

دیدگاه ها بسته شده است